היורה

החורף תמיד חושף אמיתות וסדקים. אז סגרתי הכל והלכתי לשכן, לדבר ולהתעדכן ולעשן.
הוא, בניגוד אליי, מרשה סיגריות בתוך הדירה. השיחה זרמה עד שהוא נעץ בי את המבטים הארוכים שלו, והכבדות שלפעמים יש איתו – הייתה. הוא התחיל להגיד לי, את יפה. ואז, את מעניינת אותי. ואז, את מושכת אותי. הפנים שלו היו נבוכות נורא, אבל הוא עדיין הישיר מבט מאד ישיר וניסה להגיד הכל בפשטות. התפתלתי, אבל הוא לא ממש הרפה, הוא דיבר לאט, אבל הוא ירה. הרגשתי הכל עליי ואני תוהה מה הפנים שלי הסגירו, כי אני תמיד מרגישה שקופה. אבל ניסיתי להגיד בעדינות, ואמרתי כמה אני אוהבת את הקשר כמו שהוא ואותו. לא אמרתי שאני לא רואה, השתדלתי ללכת בין הטיפות, ולא לייבש לו את הצורה. היו החיבוקים הארוכים, ומול כל הכבדות הזאת הרגשתי לא רגועה. היה יותר נעים פשוט להיות חברים טובים בלי כזו עננה. תמיד תוהה, אם זה משהו שאני משדרת, גבולות גמישים. פסיכו קרא לי פתיינית פעם, ונעלבתי וכעסתי עליו מאד.
כשחזרתי, ספרתי נזקים. נהרס הספר על אדן החלון בשירותים, ומים זלגו מהחלון בשקט על הקיר ליד המיטה, על הפרקט שם הייתה שלולית קטנה.
הדירה אולי ביתית וחמודה וטייחו לי את הכל, ועשו פה הכנה. אבל ידעתי שהגשם הראשון יגלה לי סודות על היסודות של הדירה.

6 תגובות בנושא “היורה”

  1. אני מבין למה כעסת ונעלבת מפסיכו (לזכותו יאמר שהוא אולי עשה לך פרובוקציה מכוונת כדי לאפשר עבודה). צריך להבחין בין התפיסה הפנימית שלנו את עצמנו לבין האופן שבו הסביבה רואה אותנו. את לא פתיינית, אבל אולי את נתפסת ככזו על-ידי אחרים, שלא דוברים את השפה שלך.

    אהבתי

    1. חשבתי גם שזו איזו מיומנות קלינית לעורר אותי. אבל הוא שלל כזה תכנון וכוונה כשהעליתי את זה. והוא דווקא שקול במילים, אז התפלאתי עליו. הרגשתי שהוא גם לא הבין למה אני כועסת. מכוון או לא, זה כן עשה אצלי עבודה, וזה היה אז חתיכת ערב של בכי, ולאורך תקופה זה עובד אצלי, וכנראה שעדיין. זו מילה חזקה.

      אהבתי

  2. לי הפסיכולוג אמר שאני טרף קל. נעלבתי וכעסתי עד כדי משבר של כמה שבועות ביחסים. אמרתי לו שהוא דיבר אליי מנקודת מבט של טורף ושאלתי אותו האם הוא חושב שאילו היה רוצה, היה יכול לטרוף אותי. בסוף זה הביא אותי לתובנות מאוד עמוקות, אבל עדיין הביטוי הזה נורא בעיני.
    זכותו של השכן לרצות אותך וזכותך לא לרצות. הרבה פעמים מצבים של קרבה מתבלגנים. מישהו מבין משהו, השני מבין משהו אחר. השפות מתבלגנות.

    אהבתי

    1. אצלי מסתבר יש דפוסי טורף-טרף. אני חושבת שבהיבט של פגיעות מיניות זה דווקא הגיוני. אני לא בטוחה אם אני נעלבת בקלות או שהוא קצת חסר רגישות, אבל אצלי, כל התנגדות והיעלבות מצדי מביאות בסוף לתובנות.
      לגבי השכן, אני הרבה פעמים לוקחת את זה על עצמי, אם חבר רוצה מעבר למה שאני. ומתקשה להציב גבולות, ולדחות. זו הרגשה נוראית.

      אהבתי

  3. הגשם הראשון חשף את הסדקים בדירה והפר את האיזון בינך לבין השכן המעשן. אשר ל'פתיינית' – זכותך. אבל זכותך כמובן גם לא לרצות את זה, פעם אחת או אף פעם.

    אהבתי

    1. אני חושבת שזה קצת מתייג מדי, ואני לא חושבת שזה מגדיר אותי.
      לגבי השכן עצמו, אני יודעת את זה מעולה. אבל בפועל היה לי קשה להגיד, חששתי לפגוע. זה משהו לעבוד עליו, כי זה קרה בעבר.

      אהבתי

כתיבת תגובה

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל